Integratie met data uit andere systemen

De meeste ondernemingen hebben meerdere applicaties met een eigen dataopslag. Bij veel van deze applicaties zie je een overlap in de data, waardoor deze dus gekoppeld kunnen worden. Power BI heeft zelf de mogelijkheid om data uit diverse (externe) bronnen te koppelen. 

 

datawarehouse bouwen met een cloudplaform

Wil je data uit verschillende databronnen of applicaties koppelen? Bouw een datawarehouse of data lake! Het is niet ingewikkeld en met de publieke Cloud platformen is het ook betaalbaar. Bij deze oplossingen zorg je ervoor dat de data in een data lake of datawarehouse terecht komt en leg je vanuit daar de koppeling met Power BI.

 

FICTIEVE CASE

De marketingafdeling van bedrijf X selecteert een lijst met leads die door middel van telemarketing worden benaderd. Aan het einde van elk telefoongesprek (als er geen directe verkoop heeft plaatsgevonden) wordt gevraagd of er een email gestuurd mag worden met informatie. Wanneer iemand klant wordt, wordt deze verwerkt in het CRM-systeem.

 

De marketeers hebben beschikking over de volgende systemen:

  • Telemarketing systeem (bellen)
  • E-mail marketingsysteem (versturen van e-mail)
  • CRM-systeem voor een sale (Customer Relationship Management)

 

Integratie met data uit andere systemen

datawarehouse bouwen met een cloudplaform

 

Wil je data uit verschillende databronnen of applicaties koppelen? Bouw een datawarehouse of data lake! Het is niet ingewikkeld en met de publieke Cloud platformen is het ook betaalbaar. Bij deze oplossingen zorg je ervoor dat de data in een data lake of datawarehouse terecht komt en leg je vanuit daar de koppeling met Power BI.

Integratie met data uit andere systemen

FICTIEVE CASE

 

De marketingafdeling van bedrijf X selecteert een lijst met leads die door middel van telemarketing worden benaderd. Aan het einde van elk telefoongesprek (als er geen directe verkoop heeft plaatsgevonden) wordt gevraagd of er een email gestuurd mag worden met informatie. Wanneer iemand klant wordt, wordt deze verwerkt in het CRM-systeem.

 

De marketeers hebben beschikking over de volgende systemen:

  • Telemarketing systeem (bellen)
  • E-mail marketingsysteem (versturen van e-mail)
  • CRM-systeem voor een sale (Customer Relationship Management)

 

In een Power BI dashboard kunnen we (voor bedrijf X) de volgende gegevens direct en overzichtelijk weergeven:  

  • Hoeveel leads leveren wij dagelijks of wekelijks aan (CRM of Telemarketing).
  • Hoeveel pogingen zijn er nodig om een lead aan de telefoon te krijgen (Telemarketing).
  • Hoeveel leads converteren naar klant via telemarketing (CRM of Telemarketing).
  • Hoeveel leads die niet direct converteren mogen we een email sturen (E-mail marketing).
  • Hoeveel leads openen ook echt de e-mail die is verstuurd (E-mail marketing).
  • Hoeveel leads hebben via de e-mail een abonnement afgesloten (CRM).

Met Power BI heb je realtime overal inzicht in jouw bedrijfsgegevens. Wil jij ook een integratie met data uit andere systemen? Wil jij ook profiteren van de voordelen van een PowerBI dashboard, neem dan contact met ons op.